Makale ve Yazılar

KONYA’DA MEDFÛN MEVLEVİ ŞAİR UBEYDULLÂH DEDE VE RİSÂLE FÎ EVSÂFİ’NNEBÎ İSİMLİ MEVLİD’İNDEKİ TASAVVUFÎ ÖĞRETİLER
ANTEP (AYINTAB) MEVLEVÎHÂNESİ’NİN MİMARİ OLARAK İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
LÜTFÎ MEHMED DEDE VE HİLYE-İ MEVLÂNÂ ADLI ESERİNE GÖRE MEVLÂNÂ’NIN ÖZELLİKLERİ – Mustafa ERDOĞAN
TARİHTEN GÜNÜMÜZE MANİSA MEVLEVÎLERİYLE BİR YOLCULUK – Mehmed Veysî DÖRTBUDAK
Karahisarı-Sâhib Sultan Dîvânî Mevlevîhânesi Yusuf ILGAR
MANİSA MEVLEVÎHÂNESİ ŞEYHİ MEHMED BAHÂEDDİN EFENDİ’NİN TEREKESİ – Ertan GÖKMEN
DÜNYADA MEVLÂNA İZLERİ BAKIŞINDA KIBRIS’TA MEVLEVÎLİK GEÇMİŞ VE ŞİMDİ – Gökalp KAMİL
Osmanlı Devleti’nin Balkanlardan Çekilmesi Sürecinde Mevlevîhânelerin Durumu: Yenişehir (Larissa) Mevlevîhânesi Örneği*
Selanik Mevlevîhânesi Şeyhi Eşref Dede’nin Azli Meselesi ve Sultan II. Abdülhamid’in Tutumu – Serdar Ösen
SELANİK MEVLEVÎHÂNESİ (EVKÂFI VE YÖNETİM SORUNLARI) – Cengiz Parlak
Osmanlı Devletinin Son Döneminde Mevlevîlik – Nimetullah AKAY
MEVLEVÎ ŞÂİRİ VE MESNEVÎ ŞÂRİHİ SABÛHÎ AHMED DEDE – Mehmet SARI
Lefkoşa Mevlevîhânesi’nin Şair Şeyhlerinden Siyâhî Mustafa Dede – Bayram Ali KAYA
MEVLEVÎLİK VE OSMANLI PADİŞAHLARI – Murat AKGÜNDÜZ
EVLİYA ÇELEBİ SEYAHATNAMESİNDE ADI GEÇEN MEVLEVİHANE VE TEKKELER
Kıbrıs Lefkoşe Mevlevîhânesi’nde Yetişmiş Mevlevî Divan Şâirleri
KÜTAHYA MEVLEVÎHÂNESİ VE MEVLEVÎ KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KÜTAHYA – Nuri ERBAY
BALKANLAR’DAKİ MEVLEVÎHÂNELERDEN GÜNÜMÜZE KALANLAR – Haşim KARPUZ
FETİH SONRASI İSTANBUL’DA MEVLEVÎ’LİĞİN TARİHSEL SÜRECİ: YENİKAPI VE GALATA MEVLEVİHANESİ ÖRNEKLERİ
Sabûhî Ahmed Dede’nin Yenikapı Mevlevîhânesi Şeyhliği Dönemine Dair Bir Değerlendirme
Galata Mevlevîhânesi Örneğinde İstanbul Mevlevîliğinin Kültürel Hayata Etkisi – Safi ARPAGUŞ
XIX. YÜZYILIN İLK YARISINDA TOKAT MEVLEVÎHÂNESİ VE GELİRLERİ İLE İLGİLİ SORUNLAR
GELİBOLU‐KAHİRE‐İSTANBUL ÜÇGENİNDE BİR MEVLEVÎ ŞEYHİ VE OĞULLARI
TÜRKİYE’DEKİ ÖNEMLİ MEVLEVÎHÂNELER VE MEVLEVÎHÂNELERİN YAŞATILMASINDA VAKIFLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN ROLÜ