BATI AYDINI VE İSLÂM

A+
A-

BATI AYDINI VE İSLÂM

Norveç’teki son katliam, Batılının İslam’a bakışındaki ana kırılma noktalarının artık çok iyi değerlendirilmesi gerektiği gerçeğini ortaya koydu. Saldırıyı yapan ve 77 Norveçli suçsuz insanın kanına giren katil: Anders Behrin Breivik; “Avrupa’da İslam’ın yayılmasına dikkatleri çekmek için bu eylemi gerçekleştirdiğini” söylüyor. Avrupa İslam nasıl yayılıyor? Bunun sebep ve sonuçlarını bilmeden yapılacak böylesine çılgınlık, Batı’nın zihin körlüğünün arka planındaki niyetini ortaya koyacaktır elbette. Ancak, Batılı bütünüyle böyle mi? Elbette ki değil. Özellikle son dönemde, misyoner teşkilatı olmayan İslam’ın özellikle aydınlar arasında yaygınlık kazanmasının önemli nedenlerinden birisi, kendi içlerindeki çürümeye alternatif olarak İslam’ı görmeleridir. Biz, sanki böyle bir olay olacak da, kendilerine yaptıkları yanlışın reçetesini yine kendilerinden sunmamız gerektiğini düşünmüş gibi bir çalışma yaptık ve bu kitaplaşarak yayımlandı: “Batı İslam’ı Tanıdıkça”, “Batı Türk’ü Tanıdıkça” ve “Batı’daki Mevlana

Bu kitaplarda, Batılı aydınların İslam’a ve İslam’ın taşıyıcılığını üstlenen Türklere bakışının dikkat noktalarına tespite çalıştık. Batı’da medyanın ve politikacıların kendi varlıklarının devamı için adeta tek sığınak olarak gördükleri İslam’a saldırı psikolojisini daha iyi anlayabilmek için onlar gibi düşünmeyen yüzlerce, hatta binlerce aydının ne söylediklerini ana hatlarını vermeye çalıştık. Bu görüşler aynı zamanda, Batılının olumsuzluklarına Batılı aydının cevabı niteliğini taşımaktadır. Meraklısı geniş hacimli bu iki kitabımıza bakabilir. Biz burada sadece Batı İslam’ı Tanıdıkça’daki konu başlıklarını vererek, Batılı aydının İslam hakkındaki yorumunun küçük bir ipucunu sizlere sunmak istiyoruz. Aldatılmış kitlelerdeki paranoya’ya karşı, aydının tek çıkış yolu olarak İslam’ı görüşünden bizim de alacağımız dersler olduğunu düşünüyorum. Özellikle, Batılı olup da İslam’a karşı tavır alan aydınlarımızın bu meseleye sağlıklı bakabilmeleri için bu gerçekleri görmesi gerektiğini düşünüyorum. Şimdi onların söylediklerine bakalım:

GOETHE: “İslâmiyet Tanrı’ya teslimiyetse, hepimiz Müslüman olarak yaşıyoruz.”

CARLEYLE: “İslam gerçeği, Batı tarafından korkunç yalanlarla bastırılmıştır!”

VOLTAİRE: “Biz Kur’an’a sayısız yakıştırmalar kondurduk. Hâlbuki bunların hiçbirisi Kur’an’da yoktur!”

TOLSTOY: “Karışık âyinler ve teslis yerine, İslâm gibi sade bir dine inanmak daha iyidir!”

BEBEL: “İslâm kültürü insanlığın gelişmesi için büyük önem taşır!”

BATRHOLD: “İslâm dünyasının medeniyeti Hıristiyan medeniyetinden üstündür”

UBICINI: “Kur’an, devirlerin ihtiyaçlarını cevaplandıran prensipler vermiştir!”

BOER: “İslâm felsefesi kilisenin dinî akidelerini büyük ölçüde etkiledi”

ZEYDAN: “Arapların medeniyeti İslâmiyet’le başlar İslâm medeniyeti ise bütün Müslümanlarındır!”

ARNOLD: “İslâm, yayılmayı insanlığın saadeti için Kur’an’ın emri olarak ister!”

NICHOLSON: “Hıristiyan mistisizmi putperest unsurlar ihtiva eder!”

LEWIS: “Haçlı Seferleri, dinin psikolojik etken olduğu materyalistlerce başlatılan emperyalist harekettir!”

MASSIGNON: “Hıristiyanlık Hz. İsa’yı İslâm ise Kur’an’ı Kerim’i esas alır!”

DURANT: “İslâm’da siyaset, şiir ve sanat tamamen orijinaldir!”

GUENON: “Batı, Doğu’ya nazaran tam bir zihnî gerilik içindedir!”

HİTTİ: “İslâm, diğer dinlerden farklı bir biçimde, ulaşılması mümkün olmayan idealler emretmez!”

DERMENGHEM: “Kur’an Allah Kelamıdır, onu Peygamber’in yazması düşünülemez!”

WEİSS: “Haçlı seferleri, Avrupa’yı ve batı Hıristiyanlığını doğurdu!”

CORBİN: “İslâm’ın dinî şuuru tarih ötesi olayı üzerine odaklanır!”

ARBERRY: “Bu karanlık ve tehditkâr çağda, manevî değerleri birlikte kurmalıyız!”

SCHUON: “İslâm tanrıyla kul arasında bir vuslattır!”

LİNGS: “O, bu dünya hayatına merhamet anahtarı ve Allah’ın Habîbidir!”

HUNKE: “Batı, aydınlanmasını İslâm medeniyetine borçludur!”

GARAUDY: “Batı, tarihte görülmüş en büyük canidir!”

HOURANİ: “İslâm, ortaya çıktığı günden beri Hıristiyan Avrupa için daima bir sorun olmuştur!”

EATON: “Liderlerin ve dinin resmi sözcüleri aracılığıyla İslâm’ı keşfetmek imkânsızdır!”

HODGSON: “İslâmileşmiş uygarlığın arkasında Hz. Muhammed ve dostlarının gayreti vardır!”

SCHİMMEL: “Anne motifi İslâm’da merkezî bir rol oynamaktadır!”

MALCOLM X: “İslâm beni, soygundan, hapisten ve tımarhaneden kurtardı!”

BUCAILLE: “Batı’da İslâm Aleyhtarlığı’nın iki kaynağı var: cehalet ve kasıtlı tavır!”

PETERS: “İslâm’da Cihat’ı Avrupa emperyalizmi diri tutmaktadır!”

HOFMANN: “Batı’ya ait sistemlerin bir alternatifi vardır, bu da İslâm’dır!”

MARCUS: “İslâm, ferdin toplumla ilişkisinde madde-ruh dengesini mükemmel sağlar!”

SAİD: “Oryantalizm, Batı’nın Doğu’yu kendi içinde eritme planıdır!”

PASQUIER: “Batılı, İslâm’ı hiçbir zaman gerçekten tanımamıştır!”

RODİNSON : “Kur’an’da adil toplum idealini değiştiren bir hareketin izine rastlanmaz!”

AUSTRUY: “Batı, kaypak, dişi tutumuyla İslâm’ın kendisine vereceği yiğitleşme şansını kaybetti!”

BOİSARD: “İslâm, sadece ferdin bilinç boyutunda sürgün hayatı yaşayamaz!”

WATT: “İslâm’a karşı Hıristiyanların tavrı aşağılık duygusundan kaynaklanmaktadır!”

LOMBARD: “İslâm Uygarlığı, Semerkant’tan Kurtuba’ya kadar bir şehir uygarlığıdır!”

ARMSTRONG: “Bugün yaşayabilmemiz için Hz. Muhammed’den alacağımız çok ders var!”

LANG: “İslâm, beden, akıl, ruh bütünlüğünü ve bunları yöneten prensiplerin birliğini kapsar!”

DAVİES: “Batı’nın kendini beğenmişliğinin temelinde özgüvensizliği vardır!”

ERNST: “Demokrasi, İslâmiyet’te yok da, Musevîlik ve Hıristiyanlıkta var mı?”

CHITTICK: “Tasavvuf, modern zaman karanlığını dağıtacak bir ışıktır!”

STEVENS: “İslâm’ı yaymak için anlatılarak değil, yaşanılarak davet yapılmalıdır!”

ELİADE: “Evrensel Din Kurucuları içinde hayatı bilinen tek Peygamber (Hz.) Muhammed’dir!”

POLOSİN: “Bizler, bir süre fıtratımızdan uzak yaşamıştık, şimdi ona döndük!”

THOMAS: “Emperyalistler Müslümanları sömürgeleştirdiler, ama İslâm ruhunu yok etmenin imkânsızlığını da gördüler!”

NOTH: “İslâm’ın cihat anlayışı Hıristiyan savaş ahlâkını etkilemiştir!”

RENARD: “Müslümanların Kur’an’a hasrettikleri ilmî ve amelî disiplindeki engin enerji İslâm maneviyatının mucizesidir!”

GOODMAN: “Sufi Tarikatları İslâmî bir ethosu açık bir biçimde ortaya koymuş ve güçlendirmiştir!”

BURCKHARDT: “İslâm Sanatı O’nun adının delalet ettiği şeyi belirsizliğe yol açmayacak şekilde ifade eder!”

IZUTSU: “Kur’an, baştanbaşa yaratma düşüncesiyle ve tanrı’nın yaratışına hayranlık duygularıyla doludur!”

RUNCIMAN: “Haçlı Seferleri, Hıristiyanlığın kurtarılması için değildi, düşüncesiz Batı emperyalizminin aleti idi!.”

MENOCAL: Müslümanların İspanya’daki entelektüel zenginliğine Avrupa ulaşamadı!”

GİBB: “Kur’an’ın nesilden nesile nakledilen teolojik bir dogma olduğunu söylersek, ciddi bir hataya sürüklenmiş oluruz!”

HOURONU: “İslam Dini ortaya çıktığı günden beri Hıristiyan Avrupa için daima bir sorun olmuştur!”

MEYEROVITCH: “Hz. İsa’ya bakın, kâh insan gibi konuşur kâh Allah gibi. Hz. Muhammed’in Hz. İsa gibi böyle çifte tabiatı yoktur!”

CARLOS: “Batı’nın İslam kaynaklı Rönesans’ının Avrupa çıkışlı olacağından eminim!”

TOYNBEE: “Türkiye İslam Ülkelerine Model Oluşturacak Siyasi Bir Laboratuardır!”

FULLER: “İslam, hem dünya hem de ötesinde, ilham, rehberlik, teselli ve bir tatmin kaynağıdır!”

WINTER: Önümüzdeki bin yılda insanlığın dine hasret kalbine cevap Haç’tan değil, Hilal’den gelecek!”